Digest Logo

Facebook-ის 2023 წლის ალგორითმი: როგორ დავინახოთ თქვენი კონტენტი

1683011291
ფეისბუკის ალგორითმი

ფეისბუკის ალგორითმი აქტუალური თემაა - არა მხოლოდ სოციალური მედიის მარკეტოლოგებისთვის, არამედ ჟურნალისტებისთვის, საზოგადოებისთვის და მსოფლიო ლიდერებისთვისაც კი.

გიყვართ თუ გძულთ, მარტივი ჭეშმარიტება ისაა, რომ თქვენ უნდა იმუშაოთ, თუ გსურთ, რომ თქვენი Facebook მარკეტინგული ძალისხმევა წარმატებული იყოს.

აქ ჩვენ განვმარტავთ ყველაფერს, რაც უნდა იცოდეთ ალგორითმის შესახებ, რომელსაც Facebook იყენებს კონტენტის რეიტინგისთვის და მისი 2,93 მილიარდი მომხმარებლის არხების ფორმირებისთვის.

რა არის Facebook-ის ალგორითმი?

Facebook-ის ალგორითმი არის წესების ნაკრები, რომელიც აფასებს კონტენტს პლატფორმაზე. ის განსაზღვრავს რას ხედავენ ადამიანები ყოველ ჯერზე, როცა ამოწმებენ Facebook-ს და რა თანმიმდევრობით გამოჩნდება ეს კონტენტი. Facebook ამ რეიტინგს „პერსონალიზებულ რეიტინგს“ უწოდებს.

არსებითად, ფეისბუკის ალგორითმი აფასებს ყველა პოსტს, რეკლამას, Story-ს და Reel-ს.

ის აფასებს შინაარსს და შემდეგ აწყობს მას კლებადობით, არაქრონოლოგიური თანმიმდევრობით, რომელიც ინტერესდება თითოეული ინდივიდუალური მომხმარებლისთვის. ეს პროცესი ხდება ყოველ ჯერზე, როცა მომხმარებელი განაახლებს თავის არხს.

ფეისბუკი ამბობს, რომ სოციალური ქსელი იყენებს ალგორითმებს, რათა „მოაწყოს ყველა ის კონტენტი, რომელიც შეგიძლიათ ნახოთ [არხზე, ძიებაში, ბაზარში, ჯგუფებში და ყურებაზე], რათა გაჩვენოთ ის, რაც ჩვენ ვფიქრობთ, რომ შესაძლოა ყველაზე მეტად დაინტერესდეთ საიტზე. ყოველი ზედაპირის ზედა“.

როგორ მუშაობს Facebook-ის ალგორითმი?

„მეტას“ ჰყავს ადამიანების მთელი გუნდი, რომლებიც მუშაობენ ხელოვნური ინტელექტის ტექნოლოგია და მანქანურ სწავლებაზე. მათი მუშაობის ნაწილია გააუმჯობესონ ალგორითმები, რომლებიც აკავშირებს ფეისბუკის მომხმარებლებს მათთვის ყველაზე ძვირფას კონტენტთან.

წლების განმავლობაში, ალგორითმის რეიტინგის სიგნალები დაემატა, ამოიღეს და დარეგულირდა მათი მნიშვნელობა.

2023 წლის მონაცემებით, ფეისბუკის ალგორითმი ადგენს, რომელი კონტენტია ყველაზე რელევანტური კონკრეტული მომხმარებლისთვის სამი ძირითადი რანგის სიგნალის საფუძველზე:

ვინ გამოაქვეყნა: თქვენ უფრო სავარაუდოა, რომ იხილოთ კონტენტი წყაროებიდან, რომლებთანაც ურთიერთობთ, მათ შორის მეგობრებსა და ბიზნესში.

კონტენტის ტიპი: თუ ვიდეოსთან ყველაზე ხშირად ურთიერთობთ, მეტ ვიდეოს ნახავთ. თუ ჩაერთვება ფოტოებით, იხილავთ მეტ ფოტოს.

გესმით იდეა? გავაგრძელოთ

ურთიერთქმედება პოსტთან: ალგორითმი პრიორიტეტად მიანიჭებს პოსტებს დიდი ჩართულობით, განსაკუთრებით იმ ადამიანებისგან, ვისთანაც ხშირად ურთიერთობთ.

თითოეული პოსტი რეიტინგულია ამ ძირითადი სიგნალების მიხედვით, რათა დადგინდეს სად გამოჩნდება ის თქვენს არხში.

Facebook ასევე აძლევს მომხმარებლებს ვარიანტებს, რომლებიც ეხმარება მათ ალგორითმის მომზადებაში და მათი არხის მორგებაში:

რჩეულები: შეგიძლიათ აირჩიოთ 30-მდე ადამიანი და გვერდი რჩეულებში დასამატებლად. პოსტები ამ ანგარიშებიდან უფრო მაღლა გამოჩნდება არხში. რჩეულებზე წვდომისთვის დააწკაპუნეთ თქვენი პროფილის სურათზე, შემდეგ დააწკაპუნეთ პარამეტრებზე და კონფიდენციალურობაზე , შემდეგ არხის პრეფერენციებზე , შემდეგ რჩეულებზე . თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ ამ განყოფილების სხვა ვარიანტები, რათა გადადოთ, გააუქმოთ თვალის დევნება ან ხელახლა დაუკავშირდეთ Facebook-ის სხვა მომხმარებლებს. ასევე შეგიძლიათ აირჩიოთ მხოლოდ კონტენტის ნახვა თქვენი რჩეულებიდან.

In-feed პარამეტრები: დააწკაპუნეთ ნებისმიერ პოსტზე და დაინახავთ ვარიანტების ერთობლიობას, მათ შორის პოსტის დამალვას, მომხმარებლის ჩაჩუმებას ან მომხმარებლის დამატებას ან ამოღებას რჩეულებიდან. ეს ყველაფერი აწვდის ინფორმაციას ალგორითმს იმის შესახებ, თუ რა სახის კონტენტის ნახვა გსურთ მეტი (ან ნაკლები) შესახებ.

რეკლამებზე, ეკვივალენტური ვარიანტია Hide ad . ამის შემდეგ Facebook მოგცემთ რამდენიმე ვარიანტს, რათა მიუთითოთ, რატომ გსურთ რეკლამის დამალვა. ეს დაეხმარება Facebook-ს გააცნობიეროს, თუ როგორი რეკლამის განმთავსებლებისგან გინდათ მოისმინოთ და ვის ურჩევნიათ თავიდან აიცილოთ.

Facebook წაშლის კონტენტს, რომელიც ეწინააღმდეგება მის საზოგადოების სტანდარტებს . ისინი ასევე ამცირებენ „შინაარსის გავრცელებას , რომელსაც ადამიანები აპროტესტებენ“, როგორიცაა „დეზინფორმაცია, ჯანმრთელობის შესახებ სენსაციური პრეტენზია ან დაწკაპუნება“.

დაბოლოს, არსებობს რამდენიმე კონკრეტული სიტყვა, რომელიც თავიდან უნდა იქნეს აცილებული Facebook-ის ალგორითმებთან მუშაობისას:

🔵 მუქარის ან ძალადობრივი ენა

🔵 შეურაცხმყოფელი ენა, განსაკუთრებით ის, რაც არის სექსისტური, ჰომოფობიური, რასისტული, უნარიანი და ა.შ

🔵 მავნე სტერეოტიპებთან დაკავშირებული სიტყვები

🔵 შეურაცხყოფა

🔵 ნებისმიერი სხვა ენა, რომელიც არღვევს საზოგადოების სტანდარტებს

2023 ფეისბუქის არხის ალგორითმი

Facebook-ის ახალი ამბების ალგორითმის არხი ძირითადად (მაგრამ არა ექსკლუზიურად) შეიცავს შესაბამის კონტენტს იმ ადამიანებისგან, ბრენდებიდან და ჯგუფებიდან, რომლებთანაც უკვე ხართ დაკავშირებული. Facebook განმარტავს , რომ ეს ალგორითმი იყენებს ოთხ საფეხურს, რათა დადგინდეს კონტენტის თანმიმდევრობა, რომელსაც ხედავთ თქვენს არხში:

ინვენტარი: ყველა კონტენტი, რომელიც ხელმისაწვდომია იმ ადამიანებისგან, გვერდებიდან და ჯგუფებიდან, რომლებთანაც დაკავშირებული ხართ, ასევე შესაბამისი რეკლამა და რეკომენდებული კონტენტი თქვენი Facebook აქტივობის საფუძველზე.

სიგნალები: ეს არის ზემოთ განხილული რანგის სიგნალები.

პროგნოზები: ალგორითმი ანაწილებს მონაცემებს რეიტინგის ფაქტორებიდან, რათა გააკეთოს ინდივიდუალური პროგნოზები იმის შესახებ, თუ რომელ კონტენტს დააფასებთ ყველაზე მეტად.

შესაბამისობა: შინაარსის თითოეული ნაწილი იღებს შესაბამისობის ქულას, სადაც ყველაზე მაღალი ქულის მქონე პოსტები უფრო ახლოსაა თქვენი არხის ზედა ნაწილთან.

იყავი მართალი: მარტივად რომ ვთქვათ, თქვი სიმართლე. არ მოახდინო სენსაციიზაცია, გაზვიადება ან აშკარა ტყუილი.

და ბოლოს პროფესიონალური რჩევა: გამოიყენეთ არხში არსებული ვარიანტები, როგორიცაა Hide Post , Snooze და Unfollow , რათა ალგორითმს უთხრათ რა მოგწონთ და რა არა, რომ ალგორითმმა თავიდსან აგაცილოთ ის ვიდეო თუ ფოტოები, რომლებიც არ გაინტერესებთ ან სრულიად უსარგებლოა თქვენთვის.

ასევე დაგაინტერესებთ:

🎥 „დედაშენს სიმსივნე აქვსო და მამაშენი მეორე სართულიდან გადმოვარდაო, სამწუხაროდ, ცოცხალი აღარ არისო“ - რას ჰყვება მაკა ხიზანიშვილი

🎥 „მამამ უთხრა სიცოცხლეს გავწირავდი შენ რომ გადამერჩინეო, დედამ - ახლა რომ გადარჩი, ჩათვალე ჩემი სიცოცხლე გადაარჩინეო“ - რას იხსენებს ჟურნალისტი

🎥 „ძალიან დიდი ხანია ვგეგმავ სასწავლებლად წასვლას, მაგრამ არ ვიცი რამდენად გავძლებ აქედან შორს“ - რას ჰყვება ბექა ყორშია