Digest Logo

სოფიკოს თავში აუვარდა, ყველას ზემოდან გვიყურებდა, მის სიკვდილზე არანაირი ემოცია არ მქონია - გიორგი შენგელაიას ცხოვრება

1612878909
რეჟისორი გიორგი შენგელაია

გიორგი შენგელაია - ამ სახელსა და გვარს ძალიან ბევრი უკვდავი ქართული ფილმი და როლი უკავშირდება. გიორგი შენგელაიას ცხოვრება და შემოქმედება საინტერესო დეტალებით იყო სავსე. მას წილად ხვდა აღიარება, წარმატების მწვერვალზე ყოფნა და პარალელურად დიდი გულის ტკივილი პირად ცხოვრებაში.

მართალია თავის ცოლს ღალატი არ აპატია და იმ წამსვე შეიძულა, რაც კოტესა და სოფიკოს ურთიერთობაზე გაიგო, თუმცა სხვა ცოლი აღარ შეურთავს. შემოქმედებით საქმიანობას კი სიკვდილამდე განაგრძობდა.

დღეს მოგიყვებით აქამდე უცნობ ამბეს რეჟისორ გიორგი შენგელაიაზე.

„ეს ტრა­გე­დია მთე­ლი სი­ცოცხ­ლე გამ­ყ­ვა“

„ოთხ წლამ­დე მო­გო­ნე­ბე­ბის რა­ღაც ფრაგ­მენ­ტე­ბი მი­ტივ­ტი­ვებს გო­ნე­ბა­ში. მახ­სოვს, მა­მა მო­ვი­დო­და, ნა­ნა­დი­რევს მო­ი­ტან­და და დაყ­რი­და. მე­რე ჩვენ გვა­ვა­ლებ­და მე­ზობ­ლე­ბის­თ­ვის მო­კითხ­ვას. თბი­ლი­სურ ეზო­ში ვცხოვ­რობ­დით. მე და ჩე­მი ძმა დავ­დი­ო­დით სარ­თულ-სარ­თულ და მე­ზობ­ლებს ვუ­რი­გებ­დით ნა­ნა­დი­რევს. ასე­თი წე­სით ცხოვ­რობ­დ­ნენ, უფ­რო გას­ცემ­დ­ნენ, ვიდ­რე მო­იხ­ვეჭ­დ­ნენ. სულ სხვა ხალ­ხი იყო მა­შინ.

მა­გონ­დე­ბა დე­და­ჩე­მის გა­უ­ბე­დუ­რე­ბუ­ლი სა­ხე. მა­მა ვაჟ­კა­ცი იყო, მომ­ლ­ხე­ნი, მო­ნა­დი­რე. ვიდ­რე რე­ჟი­სო­რი გახ­დე­ბო­და, ლექ­სებს წერ­და. მას­თან მე­გობ­რობ­დ­ნენ გოგ­ლა ლე­ო­ნი­ძე, სი­მონ ჩი­ქო­ვა­ნი, კონ­ს­ტან­ტი­ნე გამ­სა­ხურ­დია, ლეო ქი­ა­ჩე­ლი... ჩვენ­თან იკ­რი­ბე­ბოდ­ნენ, ილ­ხენ­დ­ნენ, მსჯე­ლობ­დ­ნენ... ერთ დღეს კი და­ი­ცა­ლა ჩვე­ნი სახ­ლი.

მე­რე დე­დამ შეც­ვა­ლა ყვე­ლა­ფე­რი. მან გა­დაგ­ვა­ტა­ნი­ნა ეს უბე­დუ­რე­ბა, თო­რემ დეპ­რე­სი­უ­ლი ბავ­შ­ვო­ბა მქონ­და.
ომის დრო იყო. ფილ­მებს არ იღებ­დ­ნენ და ნა­ტო ვაჩ­ნა­ძის­თ­ვი­საც კი ლუკ­მა­პუ­რი სა­ფიქ­რა­ლი გახ­და. დე­და და­დი­ო­და რა­ი­ო­ნებ­ში ვა­სო გო­ძი­აშ­ვილ­თან, თა­მარ ჭავ­ჭა­ვა­ძეს­თან, კი­რა ან­დ­რო­ნი­კაშ­ვილ­თან (დე­და­ჩე­მის და), მწერ­ლებ­თან ერ­თად... კონ­ცერ­ტებს მარ­თავ­დ­ნენ, რომ ცო­ტა რამ ეშო­ვათ.

თხუთ­მე­ტი წლის ვი­ყა­ვი, დე­და რომ და­ი­ღუ­პა... ცხა­დია, ძნე­ლია საქ­ვეყ­ნოდ ვი­ლა­პა­რა­კო, რო­გორ გან­ვი­ცა­დე ეს...
ადა­მი­ა­ნი ასეა მოწყო­ბი­ლი, რაც უნ­და გა­დახ­დეს, ეჩ­ვე­ვა. მა­მა რომ ცოცხა­ლი იყო, სხვა ცხოვ­რე­ბა იყო ჩვენ­თან, დე­და რომ დარ­ჩა - სხვა... დე­და­ჩე­მის მე­რე - სხვა...

დე­დის გარ­დაც­ვა­ლე­ბის შემ­დეგ მე და ელ­დარ­მა გა­დავ­წყ­ვი­ტეთ, მა­მის გზა გაგ­ვეგ­რ­ძე­ლე­ბი­ნა. მოს­კოვ­ში ძა­ლი­ან გვი­ჭირ­და მარ­ტო სტი­პენ­დი­ით თა­ვის რჩე­ნა. სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ერ­თი ბი­ძა­ღა გვყავ­და - სან­დ­რო, ინ­ჟი­ნე­რი იყო და დი­დი ოჯა­ხი ჰყავ­და შე­სა­ნა­ხი, ჩვენ რას დაგ­ვეხ­მა­რე­ბო­და... ასე გაგ­რ­ძელ­და მა­ნამ, ვიდ­რე ფილ­მებ­ში არ ვი­თა­მა­შე და შე­მო­სა­ვა­ლი არ გა­მიჩ­ნ­და...

რე­ზო ჩხე­ი­ძემ „ჩვენ ეზო­ში“ სო­ფი­კო ჭი­ა­უ­რე­ლი მი­იწ­ვია - მა­შინ მოს­კო­ვის კი­ნო­ინ­ს­ტი­ტუტ­ში, სამ­სა­ხი­ო­ბო­ზე სწავ­ლობ­და. ეძებ­დ­ნენ და­თოს რო­ლის შემ­ს­რუ­ლე­ბელს... სო­ფი­კო, მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, რო­გო­რი თა­მა­მი და ახ­ტა­ჯა­ნა იყო. უთხ­რა: - რა­ტომ კარ­გავ დროს, მე მო­გიყ­ვან ბი­ჭის რო­ლის შემ­ს­რუ­ლე­ბელ­სო. მე და სო­ფი­კოს უკ­ვე გვიყ­ვარ­და ერ­თ­მა­ნე­თი, ფილ­მის მე­რე ხე­ლიც მო­ვა­წე­რეთ...

„რაც გი­ნა­ხავს, ვე­ღარ ნა­ხავ რომ და­იწყო მი­ხე­ილ ჭი­ა­უ­რელ­მა, უკ­ვე მა­თი ოჯა­ხის წევ­რი ვი­ყა­ვი. გვითხ­რა, ამ ფილ­მ­ში თქვენ უნ­და ითა­მა­შო­თო.

ვიდ­რე მხატ­ვ­რუ­ლი ფილ­მე­ბის დად­გ­მას მოვ­კი­დებ­დი ხელს, დო­კუ­მენ­ტურს მი­ვა­დე­ქი. ჩე­მი პირ­ვე­ლი სუ­რა­თი ფი­როს­მან­ზე იყო. ინ­ს­ტი­ტუტს რომ ვამ­თავ­რებ­დი, გა­და­ვი­ღე "ქარ­თუ­ლი ხელ­ნა­წე­რე­ბი". უნი­კა­ლუ­რი სუ­რა­თია იმ მხრივ, რომ იმ ხელ­ნა­წე­რე­ბის გა­და­ღე­ბა გა­ნა­თე­ბით არ შე­იძ­ლე­ბა. ხელ­ნა­წერ­თა ინ­ს­ტი­ტუ­ტის დი­რექ­ტორს, ქალ­ბა­ტონ ელო მეტ­რე­ველს მო­ვე­ლა­პა­რა­კეთ, ავი­ტა­ნეთ კომ­ბი­ნი­რე­ბუ­ლი გა­და­ღე­ბის უშ­ვე­ლე­ბე­ლი კა­მე­რა, რო­მელ­საც შე­უძ­ლია თი­თო კად­რი გა­და­ი­ღოს და გა­ნა­თე­ბა არ სჭირ­დე­ბა...

საბ­ჭო­თა დროს არა­ვინ ფიქ­რობ­და ფილ­მის გა­ყიდ­ვა-გა­ქი­რა­ვე­ბა­ზე. ამ პრობ­ლე­მას სა­ხელ­მ­წი­ფო აგ­ვა­რებ­და, თუმ­ცა იყო ცენ­ზუ­რა - მო­ითხოვ­დ­ნენ, ძი­რი­თა­დად, მუ­შებ­სა და გლე­ხებ­ზე გა­დაგ­ვე­ღო სუ­რა­თე­ბი. მაგ­რამ სტა­ლი­ნის დრო­ინ­დე­ლი მარ­წუ­ხე­ბი უკ­ვე მო­სუს­ტე­ბუ­ლი იყო. გა­ვაძ­ვ­რი­ნეთ რა­ღაც­ნა­ი­რად მე და ოთარ იოსე­ლი­ან­მა მოკ­ლე­მეტ­რა­ჟი­ა­ნი ფილ­მე­ბი, მე - „ა­ლა­ვერ­დო­ბა“, ოთარ­მა - „აპ­რი­ლი“. ეს ორი სუ­რა­თი ალ­მა­ნა­ხად გა­მო­ვი­და დიდ ეკ­რან­ზე. მან გან­საზღ­ვ­რა ჩე­მი რე­ჟი­სო­რუ­ლი გზა...

ფუ­ლი არა­სო­დეს მქო­ნია... არც მი­ფიქ­რია, რომ მქო­ნო­და. ფა­სობ­და ის, რომ რე­ჟი­სო­რი ვი­ყა­ვი და ამი­თაც ვკმა­ყო­ფილ­დე­ბო­დი. ბი­ნა მქონ­და და საჭ­მ­ლის ფუ­ლი, ვსა­უბ­რობ­დით ხე­ლოვ­ნე­ბა­ზე, მეც­ნი­ე­რე­ბა­ზე.

გე­ნე­ტი­კუ­რი მეხ­სი­ე­რე­ბაც არ­სე­ბობს... მაგ­რამ ჩე­მი შვი­ლე­ბი იძუ­ლე­ბუ­ლი არი­ან, მი­ე­სა­და­გონ დღე­ვან­დელ კულ­ტუ­რას...
შვი­ლე­ბის გა­მო ჩა­რე­ვა მჭირ­დე­ბო­და ხოლ­მე უბ­ნის ამ­ბებ­ში... უმ­ც­რო­სი გი­ორ­გი ამე­რი­კის პრეს­ტი­ჟულ უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში სწავ­ლობს პო­ლი­ტო­ლო­გი­ას... ბევრს მე­ცა­დი­ნე­ობს. რომ და­ამ­თავ­რებს, მა­ინც რე­ჟი­სო­რო­ბა უნ­და. არ ვუშ­ლი, ვნა­ხოთ, რა იქ­ნე­ბა.

კა­ხეთ­ში ვე­ნა­ხი მაქვს. ღვი­ნო გა­მო­ვუშ­ვი, „ნა­ტო ვაჩ­ნა­ძე“ ჰქვია. მაგ­რამ არ იყი­დე­ბა... ად­რე კვი­რა­ში ერ­თხელ დავ­დი­ო­დი ვე­ნახ­ში. ახ­ლან­დე­ლი ბენ­ზი­ნის ფა­სის გა­მო სად უნ­და იარო?! ამი­ტომ ხალ­ხი მყავს და­ქი­რა­ვე­ბუ­ლი და ისი­ნი უვ­ლი­ან. მეც ვი­ცი ვე­ნა­ხის მოვ­ლა. სა­პა­ტიო ად­გი­ლი მაქვს სა­ქარ­თ­ვე­ლოს მეღ­ვი­ნე­ო­ბის პრო­ფე­სო­რებს შო­რის. მა­თი კონ­სულ­ტა­ცი­ე­ბით და­ვიწყე სწავ­ლა. ახ­ლა თვი­თონ­ვე მე­უბ­ნე­ბი­ან, რომ ვა­ზის ერთ-ერ­თი მა­გა­რი სპე­ცი­ა­ლის­ტი ვარ. რო­გო­რი ვე­ნა­ხი გა­ვა­შე­ნე, არ მკითხავთ? ძვე­ლი ჯი­შე­ბის გა­დარ­ჩე­ნა­ზეც ვმუ­შა­ობ...

ყვე­ლა­ფე­რი გლე­ხე­ბის­გან მაქვს ნას­წავ­ლი. ისიც, რა­საც მე­რე ფილ­მებ­ში ვი­ყე­ნებ. კა­ხეთ­ში რომ ჩემს ვე­ნახს უვ­ლი­ან, იმათ ბრი­გა­დირს თაფ­ლა ჰქვია. თაფ­ლი­ვით კა­ცია. მას­თან ყოფ­ნას რა სჯო­ბია!

ჩე­მი ბო­ლო ფილ­მი, „მი­დი­ო­და მა­ტა­რე­ბე­ლი“, რო­გორც სა­ტი­რა, ჩემ­თ­ვის ძა­ლი­ან მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნი იყო.

რომ იტყ­ვი­ან, „ცხოვ­რე­ბა ვი­რის კუ­დი­ვით მოკ­ლე­ა“... ვნა­ნობ, რომ მცირ­დე­ბა ჩე­მი მე­გობ­რე­ბის წრე. ჯერ ახალ­გაზ­რ­დო­ბა­ში გა­მო­მე­ცა­ლა ლა­დო ქო­ქი­აშ­ვი­ლი, მე­რე გუ­რამ რჩე­უ­ლიშ­ვი­ლი. ახ­ლაც ბევ­რი წა­ვი­და, ბევ­რი ავად­მ­ყო­ფობს. არ მუ­შა­ო­ბენ, რო­ცა კა­ცი არ მუ­შა­ობს, ძა­ლი­ან უჭირს ფსი­ქო­ლო­გი­უ­რად. რა მოკ­ლე ყო­ფი­ლა წუ­თი­სო­ფე­ლი... ორ­მო­ცი წლის რომ ხარ, ამა­ზე არ ფიქ­რობ, ბევ­რი რამ წინ გე­გუ­ლე­ბა. ახ­ლა მო­ი­ხე­დავ და აღარ არი­ან შე­ნი თა­ნა­ტო­ლე­ბიც კი, მშობ­ლე­ბის თა­ო­ბა ხომ აღარ არის და აღარ...

რას შევ­ც­ვ­ლი­დი, რომ შე­მეძ­ლოს წარ­სულ­ში? რა გითხ­რათ... ჩე­მი მშობ­ლე­ბის სი­ცოცხ­ლის ხან­გ­რ­ძ­ლი­ვო­ბას შევ­ც­ვ­ლი­დი. მინ­და ახ­ლაც ცოცხ­ლე­ბი მყავ­დ­ნენ - დე­დაც და მა­მაც...

და კი­დევ... სო­ცი­ა­ლიზ­მი დრო­ე­ბი­თი მოვ­ლე­ნა გვე­გო­ნა, ვებ­რ­ძო­დით მას და ვფიქ­რობ­დით, რომ აღ­დ­გე­ბო­და ძვე­ლი კულ­ტუ­რა... ამას გა­და­ე­ფა­რა აღებ-მი­ცე­მო­ბა, ფუ­ლი... ახ­ლა, თუ ფუ­ლი არ აქვს კაცს, არა­ვინ არაფ­რად აგ­დებს. წი­ნათ ინ­ტე­ლექ­ტი ფა­სობ­და. ახ­ლა უბე­დუ­რე­ბაა... გლო­ბა­ლი­ზა­ციააო და ყვე­ლა­ფე­რი ცენ­ტ­რებ­ში იყ­რის თავს... ჩვენ პე­რი­ფე­რი­ა­ში ვართ. რომ ვთქვათ, ჩვე­ნი მეც­ნი­ე­რე­ბა გვექ­ნე­ბაო, ვის უნ­და? არა­ვის! დროა ეგე­თი... ბერ­დი­ა­ე­ვი ამ­ბობ­და, ცი­ვი­ლი­ზა­ცია გა­მო­რიცხავს კულ­ტუ­რა­სო.

ასე ყო­ფი­ლა... ახ­ლა კულ­ტუ­რა უკ­ვე გა­მო­ი­რიცხა და ჩვენ­თ­ვის ცი­ვი­ლი­ზა­ცი­აც არ ჩანს. ჩვე­ნი შე­მეც­ნე­ბის წყა­რო წიგ­ნი იყო, ახ­ლან­დელ თა­ო­ბას წიგ­ნი არ სჭირ­დე­ბა. ეს მა­გი­ჟებს... ეს დამ­ღუპ­ვე­ლია. სხვა რა უნ­და მქონ­დეს სათ­ქ­მე­ლი?..

გიორგი შენგელაი სოფიკო ჭიაურელზე სიკვდილამდე გაბრაზებული იყო

რეჟისორმა გიორგი შენგელაიამ „ასავალ-დასავალთან“ ინტერვიუში სოფიკო ჭიაურელზე ისაუბრა.
ცნობისთვის, სოფიკო ჭიაურელი ორჯერ იყო გათხოვილი. ერთხელ გიორგი შენგელაიას, მეორედ კი კოტე მახარაძეს გაჰყა ცოლად. გთავაზობთ ნაწყვეტს გიორგი შენგელაიას ინტერვიუდან.

– „ჩვენი ეზო“ მომავალ მეუღლესთან, სოფიკო ჭიაურელთან ერთად ითამაშეთ…

– კახელს ცოლი რომ მოუკვდა და დაასაფლავა, იცით, რა თქვა? ესეც ესეო! გაიგეთ? სოფიკოს მიმართ დღემდე ასეთი დამოკიდებულება მაქვს. იცით, როგორც მოიქცა, ის ჩემთვის არ არსებობს, მე კაცი ვარ!

– სოფიკოს დედა – ვერიკო ანჯაფარიძე ბავშვობიდან გიცნობდათ…

– ვერიკოს ვუყვარდი, მისი სიძე ვიყავი…

– სოფიკოსაც უყვარდით…

– კი, გვიყვარდა ერთმანეთი. მერე საშინელება დაემართა. გეტყვით, რაც მოუვიდა. ჭიაურელები არისტოკრატები კი არა, პლებეები არიან. როდესაც შევარდნაძემ სოფიკო საკავშირო პარლამენტის წევრად შეარჩია, იმის მერე ყველას ზემოდან გვიყურებდა. სამარცხვინო მამაკაცებმა თეატრში ლაქუცი დაუწყეს. სოფიკოს ეს ნაკლი ჰქონდა, პატივმოყვარე იყო, თავში რაღაც აუვარდა და ის გადაწყვეტილება მიიღო, რაც მიიღო… უფროსი შვილი წამოვიყვანე, უმცროსი მასთან დავტოვე (ის დედასთან უნდა ყოფილიყო).

– როცა გარდაიცვალა, იტირეთ?

– არა, ემოცია არ მქონია, არც მივსულვარ. როგორც კაცს, მან შეურაცხყოფა მომაყენა. ასეთი კახელი ვარ, არც მის საფლავზე მივსულვარ. რაც გააკეთა, მისთვისვე იყო ცუდი, ხალხმა არ აპატია, ყველამ იცოდა რა მექალთანეც იყო მახარაძე.

რატომ არ მოიყვანა მეორე ცოლი გიორგი შენგელაიამ?

„მეუბნებოდნენ, მეხვეწებოდნენ ჩემი მეგობრები, მოიყვანე ცოლიო. ისინი ფიქრობდნენ, რომ ეს იქნებოდა ჩემი პასუხი სოფიკოს ნამოქმედარზე. მე სულ ვამბობდი, ჯერ არ ვაპირებ ცოლის მოყვანას, მაგათ დავმარხავ-მეთქი. მართლა ასე მოხდა. ძალიან მალე მოკვდნენ ორივენი. მერე ვიფიქრე ცოლის მოყვანა, მაგრამ ვერ მოვიყვანე. ასაკიანი ქალის მოყვანა არ მინდოდა, უფრო ახალგაზრდებში კულტურული ქალი ვერ ვიპოვე, სად არიან ისეთი ქალები, ჩემს თაობაში რომ იყვნენ სოფიკო და კიდევ ვიღაცები. გოგოები ქაჯებივით გახდნენ, დახეული შარვლებით დადიან, რაღაც უბედურებები აცვიათ. მე არ მინდა მოხუცი ქალის მოყვანა, მე მოსავლელი არაფერი მჭირს, საღად ვარ, თვითონ ვაკეთებ ყველაფერს, ძალიან კარგი მოსამსახურე მყავს“ - ამბობდა შენგელაია .

ია ფარულავა - კინოკრიტიკოსი არ ვარ, გიორგი შენგელაიას ფილმები რომ განვიხილო, მაგრამ იგი ნამდვილად იყო ჩვენი ეპოქის უდიდესი, მსოფლიო მასშტაბის რეჟისორი! „ფიროსმანი“ და „ალავერდობა“ ნამდვილი შედევრებია! ასევე ჩვენი უსაყვარლესი მიუზიკლები...

„ბატონ გიორგი შენგელაიას 1997 წელს შევხვდი... მაშინ ამერიკაში ვცხოვრობდი, დამირეკეს და მითხრეს, რომ გიორგი შენგელაია იღებდა მოკლემეტრაჟიან ფილმს „სიყვარული ვენახში“, რომელიც გერმანული პროდუქცია იქნებოდა და საქართველოსთვის არ იყო განკუთვნილი. ამერიკიდან საგანგებოდ ჩამოვედი, შევხვდი გიორგი შენგელაიას, რომელმაც როლზე მაშინვე დამამტკიცა. ფილმის გადაღებები გურჯაანში მიმდინარეობდა და ბატონ გიორგისთან მუშაობის პროცესი მეტად სასიამოვნო იყო.

ძალიან მგრძნობიარე იყო მსახიობების მიმართ და გამორჩეულად ყურადღებიანად გვეპყრობოდა. წინასწარ აგვიხსნა, რომ ფილმში შეიძლებოდა ეროტიკული სცენები ყოფილიყო... ფილმის გადაღებები რომ დასრულდა, ამერიკაში სრულიად დარწმუნებული დავბრუნდი, რომ საქართველოს ეკრანებზე ფილმი არ გადაიცემოდა. ასეთი იყო მოლაპარაკება... შემდეგ ეს ყველაფერი შეიცვალა, მაგრამ ეს არაფერი!

ყველაზე სასიამოვნო ჩვენთვის ის იყო, რომ ფილმის გადაღებისას გურჯაანში ნატო ვაჩნაძის სახლ-მუზეუმის გვერდით არაჩვეულებრივ ოჯახში ვცხოვრობდით.

ბატონ გიორგის თან ახლდა შვილი – ნიკუშა შენგელაია, თავისი სტუდენტები, კარგ დროს ვატარებდით და ძალიან ტკბილად მახსენდება ის პერიოდი.

გადაღებების შემდეგ გიორგი შენგელაიას ბევრჯერ შევხვდი, დავსხდებოდით და უამრავ საინტერესო ისტორიას ყვებოდა თავისი ცხოვრებიდან, შემოქმედებიდან... ყოველმხრივ ძალიან საინტერესო და უგანათლებულესი ადამიანი იყო!

გიორგი შენგელაიამ რომ „ფიროსმანი“ გადაიღო, მიხეილ ჭიაურელს უთქვამს, შენ უკვე იმხელა შედევრი შექმენი, ამაზე დიდი რამის შექმნა შეუძლებელიაო... თუმცა შემოქმედს სულ აქვს განწყობა, ფილმებს ქმნიდეს და სამწუხაროა, რომ „ფიროსმანის“ და „ალავერდობის“ შემდეგ არ მიეცა საშუალება რამე შედევრალური შეექმნა, თუმცა მისი სხვა ფილმებიც ხალხისთვის ძალიან საყვარელი და სახალისოა! - ამბობდა ია ფარულავა გიორგი შენგელაიაზე საუბრისას.

რეჟისორის დაპირიპირება ბიძინა ივანიშვილთან

კინორეჟისორი გიორგი შენგელაია სიკვდილამდე ცოტა ხნით ადრე ბიზნესმენ ბიძინა ივანიშვილს დაუპირისპირდა.

გიორგი შენგელაიამ ტელეკომპანია იბერიის გადაცემაში „თავისუფალი სივრცე“ ბიძინა ივანიშვილი გააკრიტკიკა და განაცხადა, რომ მას „უმეცრებამ სძლია, ბიძინა არის გაუნათლებელი კაცი, გაიგეთ!“. მოგვიანებით შენგელაიამ განაცხადა რომ „ქართუ ფონდი“ ბიძინა ივანიშვილის გაკრიტიკების გამო დაფინანსების შეწყვეტას აპირებს.

„მარტო იმიტომ, რომ მე ვთქვი ბიძინა ივანიშვილზე, რომ უწიგნური კაცია. გაბრაზდა და უთხრა თავის ხელქვეითებს, მიდით ახლა, გაუჩერეთ მაგას ფული, მშიერი მოკალითო“, – ამბობდა შენგელაია.

მოგვიანებით შენგელაიამ განაცხადა, რომ ბიძინა ივანიშვილი მას შეურიგდა.

„ბიძინა ივანიშვილს აქვს ძალიან გონიერი აზროვნება. ხანდახან მასთან ვკონფლიქტობ, მაგრამ მერე ვრიგდებით. გავაკრიტიკე, რომ ძალიან ცოტას კითხულობს. მან დაურეკა ჩემს შვილს ნიკუშას, ვისთანაც პირადად მეგობრობს და უთხრა, რომ მამაშენმა ყველაფერი სწორი თქვაო, ვეთანხმები აბა რაო“, - აცხადებს გიორგი შენგელაიამ


გიორგი შენგელაიას გარდაცვალება

მსახიობი და რეჟისორი 2020 წლის 17 თებერვალს 82 წლის ასაკში გარდაიცვალა. რეჟისორი დიდუბის მწერალთა და საზოგადო მოღვაწეთა პანთეონში დაკრძალეს. ის უკანასკნელ გზაზე ტაშით გააცილეს.

უცხოპლანეტელებმა ხომალდში შეიპატიჟეს - ვინ იყო თალეს შონია, რომელიც კოსმოსთან საოცარ კავშირს ამყარებდა

რატომ უნდოდა მაკა მახარაძეს მტკვარში თავის დახრჩობა და რატომ დაშორდა ქმარს - ცოტა რამ მის ოჯახზე

რატომ გაექცა ახალმოყვანილი ცოლი ზაზა კოლელიშვილს - 2 ქორწინება, ბოჰემური ცხოვრება და ბევრი ქალი